Microsoft zapowiada spore zmiany w Office 365 dla firm

Microsoft planuje spore przemeblowanie w subskrypcjach Office 365 dla małych i średnich firm, które mają wejść w życie 1 października. Dotyczyć mają one planów Small Business, Small Business Premium, ProPlus oraz Midsize Business. W pozostałych przypadkach (plany Enterprise) wszystko zostanie tak jak jest. Co więc się zmieni? Przede wszystkim znikną wspomniane wyżej plany. Zamiast nich pojawią się natomiast nowe. Będą to:

Business Essentials oferujący dostęp do podstawowych usług (Exchange Online, SharePoint Online / OneDrive for Business, Office Online oraz Lync Online) oraz kilku dodatków w postaci dostępu do Yammera (sieć społecznościowa dla firm) czy usługi Active Directory. Podniesiony zostanie również limit użytkowników z dotychczasowych 25 aż do 300. Wszystko to kosztować ma 5 $ / miesiąc za użytkownika (lub 60 $ za cały rok z góry).

Business będzie natomiast oferował jedynie dostęp do aplikacji pakietu Office dla systemów Windows oraz OS X i 1 TB miejsca w usłudze OneDrive for Business. Koszt to 8,25 $ / miesiąc za użytkownika (99 $ za rok).

Business Premium z kolei łączyć ma oba opisane już plany, czyli oferować będzie zarówno dostęp do usług jaki i tradycyjnych aplikacji komputerowych. Kosztować będzie 12,50 $ / miesiąc za użytkownika lub 150 $ za cały rok.

W wypadku każdego z tych planów łatwiej będzie też przeprowadzić migrację do subskrypcji Enterprise w miarę rozwoju firmy. Będzie również opcja przenoszenia się pomiędzy planami dla małych i średnich firm, a także korzystania z dodatkowych produktów, np. aplikacji Project i Visio czy usługi Dynamics CRM Online.

Źródło: WinSupersite