OneDrive nareszcie z opcją synchronizacji udostępnionych folderów

Odkąd tylko OneDrive (a wcześniej SkyDrive) zastąpił usługię Live Mesh, w usłudze brakowało możliwości synchronizacji udostępnionych nam katalogów. Microsoft zwlekał z implementacją tej funkcji mimo, że konkurencja (chociażby Dropbox) oferowała ją od dawna. To się jednak w końcu zmieniło.

Zrzut ekranu 2015-08-19 o 08.59.31

Od teraz, gdy odwiedzimy w przeglądarce udostępniony nam katalog (z prawami zapisu), na pasku narzędzi zobaczymy nową opcję „Dodaj do mojej usługi OneDrive”. Pozwala ona dodać folder do naszego dysku i tym samym synchronizować go z komputerem. Co ważne, dodany katalog nadal będzie zajmował miejsce tylko u jego właściciela (w przeciwieństwie do Dropboksa, gdzie zabiera miejsce u wszystkich użytkowników).

Nowa funkcja jest już obsługiwana przez aplikacje klienckie dla Windows 7, 10 oraz OS X. Użytkownicy systemu Windows 8.1 będą musieli zaktualizować system do wersji 10 lub obejśc się smakiem (tak się kończy ścisła integracja z systemem).

Źródło: OneDrive Blog